Renault dezvăluie versiunea de înaltă performanță a modelului Rafale: Renault Rafale E-Tech 4×4 300 CP. Rezultatul know-how-ului mărcii și al pasiunii echipelor, noul sistem de propulsie hibrid reîncarcabil oferă ce este mai bun din ambele lumi, cea pe combustie internă și cea electrică, cu o predilecție pentru condusul electric în viața de zi cu zi. Renault Rafale E-Tech 4×4 300 CP nu are doar un motor de înaltă performanță. Aliniat cu vremurile, este ultra-eficient, cu o autonomie de până la 1.000 km (WLTP*). Adăugarea unui motor electric pe puntea spate oferă navei amiral a mărcii un sistem de tracțiune 4×4 permanent activ. În plus față de excelența echipamentelor tehnologice și de siguranță, Rafale E-TECH 4×4 300 CP adaugă tracțiune și manevrabilitate optime în toate circumstanțele.
Versiunea Atelier Alpine împinge și mai departe limitele excelenței în ceea ce privește plăcerea de a conduce datorită colaborării cu experții mărcii Alpine. Ajustările șasiului făcute de inginerii Alpine Cars, precum și o suspensie activă inteligentă îi conferă lui Renault Rafale E-Tech 4×4 300 CP Atelier Alpine manevrabilitate înaltă și mai multă plăcere de a conduce.
1.O motorizare de înaltă performanță
O alegere tehnologică puternică
Motorul de pe Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP a fost proiectat pe baza tehnică a sistemului de propulsie E-Tech hybrid de 200 CP, căruia i s-au adaugat un motor electric pe puntea spate și o baterie reîncărcabilă cu o capacitate substanțială de 22 kWh. Acest lucru îi oferă modelului Rafale o autonomie în modul 100% electric de până la 100 de kilometri (WLTP*).
Grație tehnologiei E-Tech, combinația dintre motorul termic, cele trei motoare electrice și baterie oferă 300 CP și o eficiență optimizată continuu: un raport performanță/eficiență la cel mai bun nivel de pe piață. Consumul mixt WLTP este stabilit la 0,7 l/100 km și rămâne măsurat la 5,8 litri/100 km baterie goală, datorită eficienței motorului termic și capacității mari a bateriei (omologarea WLTP în curs).
In inedit motor hibrid reîncărcabil.
Sub capotă, motorul termic de 1.2L cu 3 cilindri adoptă un nou turbocompresor, care își mărește puterea la 110 kW sau 150 CP (comparativ cu 96 kW sau 130 CP ai versiunii E-Tech de 200 CP) și cuplul la 230 Nm (comparativ cu 205 Nm). Cutia de viteze multimodală este adaptată acestor evoluții.
La această bază termică, trei motoare electrice (2 principale și 1 secundar) sunt cuplate pentru o putere maximă cumulată de 300 CP:
– motorul electric principal de pe puntea față dezvoltă 50 kW (70 CP) și un cuplu de 205 Nm
– al doilea motor electric principal conectat permanent de pe puntea spate cu 100 kW (136 cai putere) și cuplu de 195 Nm
– motorul electric secundar HSG (High-voltage Starter Generator) cu 25 kW (34 CP) și cuplu de 50 Nm.
În condusul dinamic, combinația diferitelor motoare atinge potențialul maxim și are următoarele performanțe:
Alimentate de o baterie litiu-ion de 22 kWh/400V, cele două motoare principale asigură conducerea în modul electric. La rândul său, motorul electric secundar HSG (High-voltage Starter Generator) pornește motorul cu combustie, schimbă vitezele pentru cutia de viteze automată și ajută la reîncărcarea bateriei.
La puterea maximă de încărcare acceptată de 7,4 kW (32A), încărcarea completă a bateriei durează:
« Rafale se află la intersecția a două linii istorice ale Renault. Pe de o parte, îmbrățișează moștenirea sportivității de la sedanuri de înaltă performanță, cum ar fi R21 Turbo și Safrane Baccara Biturbo, iar pe de altă parte, pe cea a inovației dinspre concepte precum MPV, turbo sau motoarele hibride E-Tech. »
Grégory Launay, Revenue Leader Renault Rafale
2. Atelier Alpine: intersecția tehnologică între Alpine și Renault
Toată expertiza Alpine într-un șasiu specific
În plus față de echiparea Esprit Alpine, pe care o găsim și pe versiunea E-Tech hybrid de 200 CP, Rafale E-Tech 4×4 300 CP vine și într-o nouă versiune Atelier Alpine. Un nume care evocă know-how-ul adus modelului Renault de către Alpine Cars.
Scopul acestui efort comun al talentelor este de a oferi „experiența Alpine” la volanul Renault Rafale. Concret, șasiul Atelier Alpine a fost optimizat de mai mulți ingineri Alpine Cars, prin:
Caracteristici specifice de stil
Rafale E-Tech 4×4 300 CP Atelier Alpine iese în evidență față de restul gamei prin culoarea exclusivă a caroseriei Summit Blue Satin, un spoiler suspendat în culoarea Star Black și jante specifice „Chicane” de 21 de inch cu anvelope Continental (jante de 20 de inch pentru echiparea Esprit Alpine). Ca aluzie sportivă la marca Alpine, interiorul modelelor Rafale E-Tech 4×4 300 CP Esprit Alpine și Atelier Alpine prezintă o mochetă de podea de culoare albastră, emblematică pentru Alpine.
Suspensie activă inedită pentru Renault
Rafale E-Tech 4×4 300 CP Atelier Alpine diferă de echiparea Esprit Alpine printr-o nouă suspensie controlată inteligent, cuplată la o cameră situată în partea superioară a parbrizului. Numit Suspensie activă cu cameră predictivă, acest sistem ține cont de viteză și de acțiunile șoferului pentru a adapta în mod continuu amortizarea la obstacolele din față, cum ar fi un limitator de viteză sau o șosea degradată.
Control inedit al agilității
Pe ecranul multimedia, într-un meniu numit „Chassis Control” disponibil doar pe Rafale Atelier Alpine, șoferul are următoarele trei variante pentru a regla setările 4Control Advanced, regulile de amortizare și unghiurile de bracaj spate:
Aceste setări Agility Control sunt accesibile cu toate modurile de pilotaj (Eco, Comfort, Sport și Personal), cu excepția modului Snow.
Având în vedere multitudinea de tehnologii reglabile disponibile pe versiunea Atelier Alpine (4 motoare, tracțiune pe 4 roți, direcție pe 4 roți, frânare regenerativă și suspensie controlată), alegerea între cele 3 moduri facilitează personalizarea Rafale în funcție de dorințele șoferului.
Dezvoltați de inginerii Alpine, parametrii fiecărui mod asigură o configurație optimă modelului Rafale Atelier Alpine.
Prestație de mașină 100% electrică în fiecare zi
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 CP este echipat cu o baterie reîncărcabilă substanțială de 22 kWh care funcționează pe 400V. Încărcarea completă îi permite o autonomie de până la 100 km (ciclu WLTP*) în modul 100% electric. O autonomie care încurajează încărcarea frecventă la prize.
Dacă nivelul de încărcare a bateriei permite acest lucru, conducerea 100% electrică este activată implicit în modurile Comfort și Eco și menținută în funcție de cerințele șoferului. De asemenea, poate fi „impusă” prin selectarea modului „Electric” prin apăsarea butonului EV MODE situat pe cotiera centrală. Această alegere a tipului de energie este menținută pentru un necesar de putere de până la 160 CP și o viteză maximă de 135 km / h.
Butonul EV MODE permite, printr-un meniu derulant, activarea unuia dintre următoarele 3 moduri:
În mod cotidian, Renault Rafale E-Tech 4×4 300 CP funcționează ca o mașină 100% electrică care oferă același tip de senzații la condus, în special în ceea ce privește funcționarea silențioasă și cuplul pe accelerație. La volan, această plăcere este sporită de frânarea regenerativă care poate fi reglată prin intermediul padelelor aflate pe volan.
Datorită gestionării optimizate a energiei între diferitele motoare, consumul normalizat în ciclul WLTP* este de 0,7 litri/100 km (15 g CO2/km) cu bateria plină și de 5,8 litri/100 km (132 g CO2/km) cu bateria descărcată. Această eficiență poziționează Rafale E-Tech 4×4 300 CP la un nivel superior pe piața SUV-urilor de înaltă performanță din segmentul D.
Toată ingeniozitatea și eficiența tehnologiei E-Tech oferă următoarele autonomii:
*sub rezerva validării în curs de așteptare
Tracțiune inteligentă pentru siguranță și dinamism
Cu noul său motor electric plasat pe puntea spate, Renault Rafale E-Tech 4×4 CP are un sistem de tracțiune pe 4 roți care este permanent activ. Tracțiunea pe punți este gestionată automat de sistemul E-Tech în funcție de condițiile de drum și de modul de conducere selectat prin setările MULTI-SENSE. Distribuția cuplului poate varia instantaneu de la 100% la roțile din față (tracțiunea față) la 100% la roțile din spate (tracțiunea spate). În general, tracțiunea este preferată până la 70 km/h, propulsia dincolo de aceasta.
Această funcție maximizează utilizarea energiei electrice pe traseu. Datele cartografice conectate via Google, cum ar fi topografia drumului pe următorii șapte kilometri (sau ruta cea mai probabilă dacă nu se înregistrează nicio destinație), oferă informații prealabile sistemului de gestionare a bateriei, astfel încât puterea motrică electrică să fie utilizată cât mai mult posibil.
Un raport de conducere este disponibil sub forma unei histograme care detaliază consumul și distanța parcursă în modul 100% electric.
DESPRE RENAULT
Renault, marcă istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.
Companie Dacia și Nissan: SERVICE AUTOMOBILE S.A.
Cod fiscal (CUI): RO6821692
Nr. reg. com.: J20/1125/1994
Companie Renault: CORAMEX S.R.L.
Cod fiscal (CUI): RO2118623
Nr. reg. com.: J20/422/1992
Deva, jud. Hunedoara:
Hațeg, jud. Hunedoara:
Caransebeș, jud. Caraș-Severin: